Zadzwoń do nas: telefon: 22 772 41 31 tel. kom: 601 307 900 |
FAQ - najczęściej zadawane przez Państwa pytania:
• Jakie mam możliwości, jeżeli termin mojego przyjazdu ze względów obiektywnych jest wcześniejszy niż zaokrętowania?
• Czy dziecko to 1/2 dorosłego?
• Czy muszę oddać miejsce skipperowi?
• Za co płaci się w marinie?
• Po co jest licencja radiowa?
• Czy można nurkować?
• Czy do prowadzenia barki potrzebuję konkretnych uprawnień?
• Jakim językiem posługuje się osoba od której odbieramy jacht?
• Czy można dostać wcześniej listę wyposażenia jachtu?
• Jakie środki bezpieczeństwa dostępne są na jachcie i ile ich jest?
• Czy na jachcie jest kabel na 220V i prostownik do ładowania akumulatorów?
• Czy jest gniazdo samochodowe zapalniczki lub przetwornica 12/220V?
• Czy na jachcie jest spis świateł, szczegółowe mapy wszystkich rejonów, dziennik pokładowy i gps?
• Czy jestem odpowiedzialny za szkody wynikłe z ukrytych wad lub złego stanu technicznego jachtu?
• Czy istnieje możliwość ubezpieczenia kaucji?
• Co zrobić gdy przyjadę o dobę za wcześnie?
• Czy można nurkować?
• Co to jest BIMINI?
• Czy moje auto będzie bezpieczne?
• One Way - dlaczego droższa?
• Gdy wybrałem ofertę ONE WAY to jak powrócę do swojego auta?
• Czy można zamówić sobie transfer z lotniska?
• Co należy zrobić gdy utopię paszport?
• Czy muszę oddać koję hostessie?
• Czy jacht jest uzupełniony w płyny?
• Czy muszę żywić skippera?
• Czy skippera muszę wziąć na cały rejs?
● Jakie mam możliwości, jeżeli termin mojego przyjazdu ze względów obiektywnych jest wcześniejszy niż zaokrętowania?
W takim przypadku należy wcześniej porozumieć się z naszym biurem w Warszawie i poinformować o sytuacji. Nasza firma zorganizuje nocleg zastępczy (często u armatora na jachcie aktualnie pustym)
● Czy dziecko to 1/2 dorosłego?
Nie. Każdy człowiek, nawet najmniejszy to osoba, ale spotykane są zniżki (np. na barkach) dla dzieci lub tzw. pullmany (pomniejszone koje w kabinie rodziców)
● Czy muszę oddać miejsce skipperowi?
Zależnie do firmy skipper musi mieć kabinę lub co najmniej koję w mesie.
● Za co płaci się w marinie?
Za przyjemność spania na mocnych cumach przy kei, gwarantujących bezpieczeństwo i spokój. Za podłączenie do prądu (pobór do woli - TV, lodówka itp.) Łazienka z ciepłą wodą - możliwość mycia głowy itp. Bezpieczeństwo
● Po co jest licencja radiowa?
Licencja radiowa na razie wymagana jest jedynie w Chorwacji. Wymóg ten ma na celu zaprowadzenie porządku w eterze. Każdy po kursie radiooperatora z większą odpowiedzialnością podchodzi do korzystania z radiostacji.
● Czy można nurkować?
Zawsze można nurkować korzystając z maski i rurki czy płetw. Korzystanie z akwalungu jest obostrzone ograniczeniami (zależnie od kraju)
● Czy do prowadzenia barki potrzebuję konkretnych uprawnień?
Zdecydowanie NIE.
● Jakim językiem posługuje się osoba od której odbieramy jacht?
Angielskim
● Czy można dostać wcześniej listę wyposażenia jachtu?
Przykładową listę wyposażenia jachtu prezentujemy tu: (przykładowa lista wyposażenia). Wyposażenie konkretnego jachtu załączamy na życzenie.
● Jakie środki bezpieczeństwa dostępne są na jachcie i ile ich jest?
Ilość środków bezpieczeństwa dostosowana jest do liczby załogi. Rodzaje środków prezentujemy tu: (przykładowa lista wyposażenia).
● Czy na jachcie jest kabel na 220V i prostownik do ładowania akumulatorów?
Jest kabel zasilający, a akumulatory ładują się podczas pracy silnika.
● Czy jest gniazdo samochodowe zapalniczki lub przetwornica 12/220V?
Jacht wyposażony jest w standardowe gniazdo 220V.
● Czy na jachcie jest spis świateł, szczegółowe mapy wszystkich rejonów, dziennik pokładowy i gps?
Na jachcie jest komplet locji dotyczący konkretnego akwenu. W locjach tych są wszystkie informacje na temat świateł. Na jachcie jest również dziennik pokładowy. GPS jest dostępny na jachcie, chyba że armator udostępnia go jako płatną opcję (wiadomość w naszym biurze).
● Czy jestem odpowiedzialny za szkody wynikłe z ukrytych wad lub złego stanu technicznego jachtu?
W wypadku poważnej szkody jachtu udział własny jest do wysokości kaucji.
● Czy istnieje możliwość ubezpieczenia kaucji?
U niektórych armatorów istnieje możliwość bezzwrotnego ubezpieczenia kaucji.
● Co zrobić gdy przyjadę o dobę za wcześnie?
Jeżeli będzie to przed lub po sezonie, to jest możliwość, że firma zaproponuje nam przespanie się na naszym lub innym jachcie - do czasu przekazania zarezerwowanej jednostki. Można także się poradzić gdzie są najbliższe kwatery lub hotel.
● Czy można nurkować?
Z płetwami i maską - ZAWSZSE, zaś ze sprzętem do nurkowania - wymagania zmieniają się zależnie od akwenu. W Grecji, Turcji można nurkować jedynie pod kontrolą straży przybrzeżnej (ze względu na ochronę dóbr kultury). W Chorwacji i Europie Zachodniej przepisy są łagodniejsze.
● Co to jest BIMINI?
Namiot przeciwsłoneczny nad głową. Nie jest konieczny jego demontaż w trakcie rejsu (zwykle namiot przeciwsłoneczny rozbijało się dopiero w porcie). A tak na marginesie - Bimini to również wyspa na Karaibach.
● Czy moje auto będzie bezpieczne?
Nie zdarzyło się aby jakieś auto zniknęło podczas rejsu jego właściciela. Dla podwyższenia bezpieczeństwa auto można zostawić na płatnym parkingu w Marinie. Droższą opcją jest pozostawienie auta w garażu.
● One Way - dlaczego droższa?
Ponieważ wymaga odprowadzenia jachtu z powrotem do bazy, chyba, że od razu jest oferowany na trasie ONE WAY na konkretnej trasie i terminie. W takim przypadku można otrzymać nawet sporą zniżkę (20 - 50%)
● Gdy wybrałem ofertę ONE WAY to jak powrócę do swojego auta?
Można zamówić transfer powrotny, lub skorzystać ze środków komunikacji lokalnej. W Chorwacji w sezonie są autobusy łączące sieć marin.
● Czy można zamówić sobie transfer z lotniska?
Oczywiście - za dodatkową opłatą.
● Co należy zrobić gdy utopię paszport?
Zwrócić się do najbliższego konsulatu lub ambasady polskiej. Najlepiej posiadać ksero paszportu, gdyż ułatwia to wyrobienie dokumentów tymczasowych, pozwalających na wjazd do kraju. Wyklucza to potrzebę identyfikacji i poręczenia kogoś ze strony polskiej.
● Czy muszę oddać koję hostessie?
Tak
● Czy jacht jest uzupełniony w płyny?
Tak, i taki jacht należy zwrócić również uzupełniony.
● Czy muszę żywić skippera?
Tak
● Czy skippera muszę wziąć na cały rejs?
O ile wzięty był przez osobę posiadającą patent sternika jachtowego, jedynie w celu ułatwienia startu na nowej jednostce - można wynająć go na kilka dni. W innym przypadku - tak.